Published november 08, 2014 by Haradel with 4 comments

Leiner Laura:Akkor szakítsunk

Kiadó:Gabo Kiadó
Kiadás éve:2014
Terjedelem:336 oldal
Sorozat:-


"Szilveszter. A kötelező jókedv napja. Amikor muszáj bulizni. 
Lia és Norbi karácsony előtt szakítottak ugyan, de Szánkó szilveszteri buliját nem akarják kihagyni. Eszti és Csabi, a tökéletes pár, velük együtt indulnak szórakozni. Miután Szánkó bulija a város másik végében lesz, Lia bátyja, Szilkó vállalja a sofőr szerepét. De szigorúan csak az odaútra vonatkozóan. Csak aztán minden másképp alakul… 
Az Akkor szakítsunk egy őrült és felejthetetlen szilveszter éjszaka története"






Véleményem: Ismét egy Leiner Laura könyv....lehet,hogy már kicsit sok ez nekem.Ha a furcsa beceneveket nem veszem figyelembe,arra számítottam a fülszöveg alapján,hogy valami jó kis sztori lesz,tele humorral,cselekménnyel,szerethető szereplőkkel,na meg érdekes fordulatokkal.Na,én most ettől a könyvtől mindent kaptam,csak pont ezt a négy dolgot nem.
A szereplőkről röviden:borzalmasak,és jelentéktelenek..Na jó,kicsit bővebben is kifejtem.
Lia egy idegesítő,hisztis,sajnálatra vágyó,folyton féltékenykedő lány,aki egy cseppnyi szeretetet sem érdemelne meg,főleg ahogy viselkedik másokkal.
Norbi nekem az a szokásos szépfiú volt,talán kicsit több bunkóssággal,de nem mutatott semmi újat sem jellemben sem pedig kinézetileg,karakterileg.
Csabiról nem tudom eldönteni,hogy egyáltalán mi a szerepe a történetben.Eszti elég buta,ezért nem is értem,hogy hogy volt képes ezt tenni Csabival.Igazából Ákos is teljesen felesleges volt,sőt,egyben idegesítő is azzal,hogy mindig mindenhol ott volt,ne meg hogy soha nem talált meg semmit.
Talán Szilkó volt az egyetlen tűrhető szereplő.Őt még egy kicsit bírtam is.
Egyébként elgondolkoztam azon,hogy hogy a fenébe tudnak tovább tanulni ennyi ésszel,és érettséggel...

Igazából a történet sem szólt túl sok mindenről.Ha megkérdezné valaki tőlem,hogy "Miről szól az Akkor szakítsunk?" akkor hirtelen nagyjából csak annyit válaszolnék,hogy "Hát a szereplők folyton mentek az autóval,meg szenvedtek,és elvoltak..."
Tényleg körülbelül erről szólt az egész.Legalább is én nem láttam több értelmét...
Az Eszti-Csabi ügyön kívül,meg még talán a Szilkó-Era részt leszámítva nem volt fordulatos.Még csak az első oldalt sem kezdtem el,de már tudtam,hogy mi lesz a vége.Annyira kiszámítható volt a végkifejlet.
Voltak olyan jelenetek benne,amik szabályosan idegesítettek.Például amikor megállnak a McDonald's-nál.Az annyira gyerekes,és semmi értelme rész volt,hogy majdnem már akkor letettem a könyvet,mondván,én ezt nem akarom.
A másik "most teszem le a könyvet" pillanatom az volt,amikor már vagy huszadszor volt leírva hogy "tutorial smink".Egy jó ideig nem akarom ezt hallani...
Még csak nem is azért olvastam el viszonylag gyorsan a könyvet,mert annyira tetszett,és magával ragadott,hanem mert minél előbb be akartam fejezni.

Most az idő/helyszín hangulata sem jött át úgy igazán.Nem tudtam magamat beleélni a szilveszteri nyüzsgésbe,hangulatba.Pedig ezt szoktam szeretni Laura könyveiben.Hogy az ember bele tudja élni magát a helyzetbe.Hát,most ez sem sikerült.

Ami pedig talán a legjobban hiányzott,a humor.A vicc.Az a temérdek ütős,telibe találó,székrőllefordulós poén.Ebbe csak erőltetett,szánalmas kis próbálgatások voltak.Ez pedig teljesen elkeserített.Ez lett volna az utolsó reményem.

Őszintén,ez a könyv szörnyű volt.Jó,azért nem egy emberiség ellen elkövetett bűn,de ez nekem így édes kevés volt.Főleg hogy azért ettől a könyvtől,és az írónőtől többet vártam.Szerintem ennél többször már nem is veszem a kezembe...

Összegezve:4/10





      edit

4 megjegyzés:

  1. Nekem már a Bábelről is hasonló véleményem volt. Ezt ugyan még nem olvastam, de valahogy szerintem nem is mostanában fogom. Olyan érzésem van, mintha az SzJG óta elfogyott volna a lendület. Könyv van bőven, csak tartalma nincs. :(

    VálaszTörlés
  2. Leiner Laurával már szemezek egy ideje, a Bábelre különösen kíváncsi (voltam), de egyre inkább elmegy tőle a kedvem, annyi negatív kritikát kap. :(

    VálaszTörlés
  3. Nekem sem tetszett annyira az Akkor szakítsunk, de nekem a Bábellel semmi bajom. Sőt, az lett az egyik kedvenc könyvem. Azt nem értem hogy mi nem tetszik annyira benne? Nincsenek fordulatok? Dehogy nem! Amikor egy hülye gyűrűért hozzámegy Szaszához, vagy hogy beleszeret Kolosba és aztán mégse. Nekem a helyszín varázsát is remekül átadta. A forró nyári időt, hasonlókat...egyedül egy rész nem tetszett és én sem számítottam rá; amikor Zsófi kirúgott a hámból. Az egy aprócska baki volt, de ez is kellett hozzá hogy teljes legyen. Legalábbis én ezt így fogom fel. Nem kiritizálni szeretnék, ne értsetek félre. Csak én őszintén nem értem, hogy milyen negatív véleményekről van szó. Jó, lehet hogy én vagyok a hülye, hogy megvédem az egyik kedvenc íromtól az egyik kedvenc könyvemet, vagy akkor én vagyok a totális fogyatékos de nem értem. Az viszont igaz, hogy Leiner Laura az SzJG óta kicsit elkászálódott, mert a Szent Johanna gimi az tényleg egy igazi főnyeremény, de...nem tudom. A kérdésem röviden:
    Mi a baj a Bábel című könyvvel?
    Bocsi, de tényleg rettenetes kíváncsi vagyok hogy mi a baj, mert furcsának tartom, eddig én csak jókat hallottam róla.

    VálaszTörlés