Published június 28, 2014 by Haradel with 0 comment

James Dashner :Az útvesztő

Kiadó:Cartaphilus
Kiadás éve:2012
Terjedelem:362 oldal
Sorozat:Útvesztő #1
"Thomas egy hideg, sötét liftben tér magához, s az egyetlen dolog, amire emlékszik, az a keresztneve. Minden más eltűnt az emlékezetéből. Amikor a lift ajtaja kinyílik, Thomas a Tisztáson találja magát egy csapat srác között. A Tisztáson élő fiúk mindennap Futárokat küldenek a lakóhelyüket körbeölelő Útvesztőbe, amelyet nehéz kiismerni, mivel a falai minden éjjel elmozdulnak. Thomas, az utolsóként érkező újonc számára egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy az Útvesztő egy kód, ami megfejtésre vár. Úgy dönt tehát, hogy ő is Futár lesz. Annak viszont, hogy a megfejtés közelébe kerüljön, komoly ára van: például olyan lényekkel is találkoznia kell, akik elől mindenki más menekül.
EGYSZER CSAK MINDEN MEGVÁLTOZIK…
…megérkezik a Tisztásra az egyetlen lány, Teresa, aki nemcsak Thomasra lesz nagy hatással, hanem az egész csapat sorsára is.
James Dashner trilógiájának első kötete egyszerre borzongató, izgalmas és elgondolkodtató. Az Útvesztőben megidézett világra akkor is kíváncsiak vagyunk, ha nem valljuk be. A tudatalatti és az emlékezet különböző szintjei mindannyiunk életét befolyásolják, és Dashner erre az ismerős érzésre építi Az Útvesztőt, és csalogat bennünket egy saját szabályai szerint működő másik világba, a Tisztásra, ahol a fantázia és a valóság egyszerre van jelen."
„Üdv a Tisztáson!” 

KIS MÉRTÉKBEN ESETLEGES SPOILERT TARTALMAZHAT!
Véleményem: Hűha!Mit ne mondjak,sokkal jobb volt mint amire számítottam.Kicsit félve kezdtem neki,bár csak jó véleményeket hallottam,olvastam róla,de pont ezért féltem kicsit tőle.Hátha nekem nem fog tetszeni.
Szerencsére ez nem történt meg.Bár az eleje kicsit furcsa volt számomra,de a továbbiakban nagyon izgalmas és érdekes volt.

Thomas egy liftben ébred fel,majd a Tisztáson találja magát,amit hatalmas fal vesz körbe,aminek a kapui minden este bezáródnak.Nem mellesleg csupa fiú közt van,mindenféle korosztályból.Aztán az sem lényegtelen,hogy a keresztnevén kívül semmire sem emlékszik.Bár néhány emlékkép előjön neki,de nem tudja őket hová rakni.Nem tud velük mit kezdeni.
Vannak fiúk,akikkel összebarátkozik,viszont vannak,akik furcsán néznek rá és nem szívlelik.Az Útvesztőben pedig különös,félelmetes lények lakoznak,akiknek a szúrását csak ellenszerrel lehet gyógyítani.
Persze keresik a kiutat a Futárok,de ez elég bonyolult,hiszen a falak folyton mozognak,és mert rossz megoldást keresnek.

Igen.Már ez is furcsa.Nem hogy még a könyv többi része.Már mint a lehető legjobb értelemben furcsa: kiszámíthatatlan,egyedi,és ez aztán nem szenved hiányt a kalandból,izgalomból,és rejtélyből.

Végre egy olyan könyv,amibe van lány,még sincs a történetnek romantikus szála.(Igazából a "végre" nagyrészt nekem szól,mert,bár elolvasom a romantikus könyveket is,csak nem éppen  a kedvenceim.)

 A szereplőkről: Igazából nekem se Gally,se Alby,se Teresa,sőt annyira még Thomas sem volt szimpatikus.Chuck és Newt viszont számomra szerethető,szimpatikus karakterek voltak.

Ez pont olyan könyv,aminek az összefüggésein lehet gondolkozni,elmélkedni.Bár lehet,hogy később kezdhetjük újra a gondolkodást,és az összefüggések keresgélését,mert újabb információkra derül fény,esetleg romba döntve ezzel az eddigi elméleteinket.
Olvasás közben pedig bele is gondoltam,hogy milyen lenne,ha most így,ilyen fiatalon bezárnának egy ilyen útvesztőbe,amit falak vesznek körül,ahol szörnyek lakoznak,és egyáltalán nem vagyok biztonságban.Közben pedig az ég világon semmire sem emlékeznék,még a szüleimre sem.Hát,elég durva lenne...

Aztán a könyv végénél pedig már örültem,hogy kezdem ezt az egészet megérteni:hogy miért zárták be őket,hogy hol vannak,hogy kik azok az emberek.És már örültem,hogy "Éljen!Végre jó helyen vannak,biztonságban!",de aztán jött az a bizonyos epilógus,ami után újra összekeveredtem,és nem tudtam hirtelen,hogy akkor most mi van,és időbe telt mire rájöttem,hogy amit az epilógus előtt hittem,az ismét semmivé foszlott.
Ajánlani tudom csak,nekem nagyon tetszett.Úgy hogy most már jöhet a második rész is,már várom!

Összegezve:10/10





      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése