Published február 12, 2015 by Haradel with 0 comment

Mats Strandberg-Sara B. Elfgren:A kör

Kiadó:Geopen Kiadó
Kiadás éve:2012
Terjedelem:550 oldal
Sorozat:Engelsfors-trilógia #1
"Engelsfors apró, festői kis város Svédországban. Az itteni középiskola elsősei között van hat lány, akik különböznek a többiektől. Semmi közös nincs bennük, csupán az, hogy mindegyikükben természetfeletti erő lakozik. 
Épp hogy elkezdődött a tanév, amikor egy halott fiút találnak az iskola egyik mosdójában. Mindenki öngyilkosságra gyanakszik, kivéve a hat lányt. Egyedül ők sejtik az igazságot. Egyik éjjel, amikor a hold kísérteties vörös színre festi az eget, a lányok találkoznak a parkban. Maguk sem értik, mi vezette őket oda, csak azt tudják, szükségük van egymásra. Boszorkányok lettek. Egy ősi prófécia szerint kiválasztottak. 
A rejtélyes gyilkosság óta a gimiben már élet vagy halál a tét. És a lányoknak még sok mindent meg kell tanulniuk saját erejükről is. Pedig fogytán az idő, mert valami vadászik rájuk, és ha nem találják meg, nem pusztítják el az ismeretlent, akkor ők halnak meg…"


Véleményem: Ez volt az a könyv,aminek a dicséreteivel folyton szembe találtam magamat,és már tudat alatt is el szerettem volna olvasni.
Még nem igazán találkoztam kifejezetten boszorkányos könyvvel.Mindig is érdekeltek ezek a dolgok,a boszorkányos témájú filmek is mindig megragadták a figyelmemet.Ez a könyv is az elejétől a végéig magával sodort,nem engedett el,teljesen beszippantott.Az olvasása közben folyton komor szürkeség lebegett előttem,amitől csak hangulatosabb lett az egész.Elég terjedelmes,és nem egy nagyon akció dús könyv,mégis,az a rejtélyes hangulat végig kísért,és egyszer sem éreztem azt,hogy unalmas lenne.Nem egy szokványos tiniknek íródott fantasy,nem csöpögős és idegesítő,nem akasztanak ki teljesen a szereplők a hülyeségeikkel,hanem komor,és a témának megfelelő csomagolású a történet.

A karakterek ahány ember,annyiféle személyiség.
Minoo egy nagyon okos lány,akinek nincsenek igazán barátai,legfőbb célja hogy kitűnő legyen a tanulmányi átlaga,és emellett szerelmes a fiatal tanárába.Linnéa nem törődik másokkal,rengeteg rossz pletyka kering róla viselkedése,és titokzatos élete miatt.Igazi barátja is csak egy volt (legalább is az elején még).Rebecka egy nagyon kedves lány,és hozzá illő,nagyon kedves és figyelmes barátja van.Ő tartja össze az egész csapatot.Anna-Karin egy elég visszahúzódó,lenézett,magányos lány,akinek a legfontosabb személy a nagyapja,aki mindig kedves és gondoskodó volt vele.Vanessa egy nagyon szép és viszonylag népszerű lány,aki ki nem állhatja rendőr nevelőapját.Ida pedig az a tipikus népszerű lány,aki mindenkit lenéz,leszól,nincsenek igaz barátai,és őt is mindenki utálja.
Balról jobbra:Linnéa,Vanessa,Anna-Karin,Rebecka,Minoo,Ida

A kezdeti nehézségek,viták,ellenségeskedések ellenére a hat lány összefog egy-még nem ismert-gyilkos ellen,amint megtudják hogy különleges képességekkel rendelkeznek,és kiválasztott boszorkányok,akiknek le kell győzniük a gonoszt.
Olvasás közben sokféle érzés futott át rajtam.Volt,amikor izgultam,máskor ledöbbentem,és volt pár WTF? pillanatom is.
Sajnos a történet során nem csak egy ember hal meg,aminek persze nem örültem,de ez is fordulatosabbá tette a cselekményt.Sok szereplő kiismerhetetlen volt,alig lehetett eldönteni,hogy melyik oldalon áll.
Egy szó mint száz,nekem nagyon tetszett.Lehet hogy egy kicsit jobb is lehetett volna akár,de így is végig érdekes,izgalmas volt,egyszer sem untam.Én csak ajánlani tudom!

Összegezve:10/10
      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése