Published február 07, 2015 by Haradel with 0 comment

Holly Black-Cassandra Clare:The Iron Trial-Vaspróba

Kiadó:Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve:2014
Terjedelem:340 oldal
Sorozat:Magisztérium #1
"Callt az édesapja egész életében óva intette a mágiától. A fiú meg van győződve arról, hogy ha sikerrel jár a vaspróbán, és felvételt nyer a Magisztériumba, annak csak rossz vége lehet.Úgyhogy a lehető legjobban igyekszik, hogy a lehető legrosszabb formáját hozza… és elbukik az elbukásban.Így hát most várja a Magisztérium, ez az egyszerre szenzációs és vészjósló hely, ami sötét szálakkal kapcsolódik Call múltjához, és kanyargós utat mutat a jövője felé.
A vaspróba csak a kezdet, a legnagyobb próbatétel csak ezután következik…"





Véleményem:Már nagyon kíváncsi voltam rá,ugyan akkor kicsit féltem is tőle,mert nagyon sokan azt mondták,hogy olyan mint a Harry Potter,hogy ez egy koppintás.Már csak a borítója miatt is megszereztem,de végül a történet is tetszett.
A főszereplő,Call,egy nem túl kedvelt tizenkét éves fiú,akit az apja minden áron távol akar tartani a mágiától.Azonban a fiúnak részt kell vennie a vaspróbán,ahol arra törekszik,hogy minél rosszabb teljesítményt nyújtson.Végül mégis kiválasztják,így bekerül a Magisztériumba,ahol megismerkedik két társával,Aaronnal és Tamarával.A kezdeti nézeteltérések ellenére barátságot kötnek,és együtt vészelik át a megpróbáltatásokat,amik értik őket.Persze mindeközben rengeteg sötét titokra derül fény.
A szereplők közül Aaron volt a kedvencem.Általában pont azokat a szereplőket szeretem a legkevésbé,akik mindig mindenben jók,mindig mindent megoldanak,ők a "sztárok",de most kivételesen pont ezt szerettem benne.Mind amellett,hogy kivételes gyerek,nagyon kedves is a többiekkel,és bátran kiáll a barátai mellett,vagy az ellenség ellen.
Callt is szerettem.Mindig mindenre volt valami megjegyzése,egyszerűen nem tudta abba hagyni,hogy ne szóljon be folyton.Míg mindenkit idegesített ezzel,addig én jót szórakoztam rajta.Emellett ő is bátran viselkedett annak ellenére,hogy nem is volt teljesen egészséges.
Tamara szép,fiatal és okos lány,de én nem szerettem.Igaz,hogy a végére kedves lett,és eléggé megváltozott,de akkor sem tudtam vele szimpatizálni.Remélem hogy majd a további részekben jobban fogom kedvelni.
 A Magisztériumban az ifjú mágusok az erejük használatát,kordában tartását tanulhatják meg.Az öt elem segítségével varázsolnak,amik a víz,a tűz,a föld,a levegő és a káosz.Ezek közül a káosz az,amit csak nagyon kevés ember tud használni,és ennek az erőnek a segítségével lehet csak legyőzni az ellenséget.
Minden tanonc kap egy karperecet,aminek a segítségével ki tudják nyitni az ajtókat,és amiket különböző kövek ékesítenek aszerint,hogy ki mióta tanul,és hogy ki milyen küldetésben vett részt.
Egyébként az iskola egy hatalmas barlangban található,ahol mindenféle különös varázslény él,akik hőseinknek is segítenek.
Bár humor is található volt a könyvben,de én egy kicsit többet vártam.Megszoktam Cassandra Clare nagyon jó humorát,de itt ezt nem kaptam vissza teljes egészében sajnos.
Igazából a történet az elejétől a végéig érdekes volt,alig tudtam letenni,mégis,ami miatt tényleg nagyon nagyon tetszett,az a végén található hatalmas csavar volt.Annál a résznél szinte szó szerint leesett az állam.Régen olvastam ilyen meglepő,váratlan fordulatot.

Arról pedig,hogy mennyire Harry Potter hasonmás,csak annyit mondanék,hogy bár volt egy-két dolog,amivel kapcsolatban déjà vu érzésem volt,de azért annyira nem volt utánzat,és nekem így is tetszett.

Összegezve:9/10




      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése