Published február 09, 2015 by Haradel with 0 comment

Rick Yancey:Az ötödik hullám


Kiadó:Cartaphilus Kiadó
Kiadás éve:2014
Terjedelem:472 oldal
Sorozat:....
 "Hogy a végsőkig kitarts, olyan célt kell választanod, amelyért az életedet is feláldoznád. 
Az első hullám nyomán sötétség támadt. 
A második hullámot csak a szerencsések élték túl. 
A harmadikat pedig a szerencsétlenek. 
A negyedik után egyetlen szabály maradt: ne bízz senkiben! 
Cassie egy lépést sem tesz a következők nélkül: Luger, M-16-os gépfegyver, lőszer és Bowie-kés. Ennivaló, víz, hálózsák és körömcsipesz csak ezek után következik a listán. 
Cassie tizenhat éves, a néptelen országúton menekül. Rajta kívül már nem sokan vannak életben a Földön. Menekül a lények elől, akik embernek látszanak, és akik megölnek minden útjukba kerülőt. Akik több hullámban pusztították az emberiséget. Nem tudjuk, kik az idegenek. Nem tudjuk, miért akarják megsemmisíteni világunkat. Csupán egyvalami világos:                                                    mindenkit ki akarnak irtani. 
Cassie családja túlélte az első és a második hullámot. A harmadik és negyedik viszont már nem kímélte őket. Cassie most az ötödik hullámmal néz farkasszemet: vagy öl, vagy megölik. „Csak akkor maradsz életben, ha egyedül maradsz” – ez a meggyőződése. De aztán találkozik Evannel, aki elbűvölő és titokzatos, és egyedül ő segíthet Cassie-nek, hogy valóra váltsa az öccsének tett ígéretét. A lány választásra kényszerül bizalom és csüggedés, harc és megadás, élet és halál között. Föladja vagy fölveszi a harcot?"





Véleményem:
Mindig is érdekeltek a földönkívüliek,és a velük kapcsolatos dolgok.Mégis,ezzel a témával foglalkozó könyvet ezelőtt még nem olvastam.Aztán amikor rátaláltam erre a könyvre,és elkezdtem olvasni a fülszövegét,rögtön tudtam,hogy ez a könyv kell nekem.
Igazából már maga a könyv felépítése is tetszett; 8+1 nagyobb részre,azokon belül pedig több,kisebb-nagyobb fejezetekre van bontva.Ami pedig még érdekesebbé teszi a könyvet,az a nagyobb részenkénti szemszögváltás.
Az eleje elég döcögős volt,nem igazán kötött le.Bár itt például megtudhatjuk,hogy hogyan is kezdődött ez az invázió,mik voltak az előző hullámok,mégis,nekem kicsit monoton volt.Akkor kezdett érdekesebbé válni,amikor az első szemszögváltás volt.Onnantól kezdve alig tudtam letenni a könyvet.Igazából a Zombi szemszögéből szóló részeket szerettem a legjobban,bár Evan megjelenése után a Cassies részeket is szívesebben olvastam.

A szereplők közül nem mindenkit szerettem meg.Főleg Cassiet nem.Ő is egy elég kemény,erős,kitartó női főhős,az író pedig remekül leírta az érzéseit,de valahogy egyszer sem volt szimpatikus.
Zombit sem szerettem olyan nagyon,de tetszett benne a kitartása,és az,hogy az ígéretéhez hű maradt.
Evan pedig....ahwwww.....Számomra ő az a tipikus srác,akiért teljesen oda meg vissza vagyok.Bár fény derült egy igencsak sötét titkára,de én attól csak még jobban megszerettem.

A földönkívüliek intézkedései,tervei érdekesek voltak,bár azért volt néhány zavaros rész.Az ahogyan a Földre érkeztek,ilyen "ha már lúd legyen kövér" volt,tehát ha már egy idegen faj el akarja pusztítani az emberiséget,akkor azt nagyon durván,és alaposan teszik.
A vége miatt kissé el vagyok keseredve.Először is azért,mert már annyira sok minden történt rövid időn belül,hogy azt már nem lehetett teljes mértékben követni.A másik meg,hogy én valami nagyobb csattanóra számítottam.

Összességében tetszett,voltak benne csavarok,izgalmas és érdekes részek,és már kíváncsian várom a folytatását.

Összegezve:9/10

      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése