Published április 02, 2014 by Haradel with 0 comment

Kristin Cashore:Graceling-A garabonc

Kiadó:Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve:2010
Terjedelem:480 oldal
Sorozat:Graceling #1

„Katsa garabonc egyike azoknak a ritka és fura szerzeteknek,akik különös képességgel születtek.Az ő rendkívüli tehetsége a küzdelemben,a halálosztásban mutatkozott meg;nyolcéves kora óta tudja,hogy akár puszta kézzel is képes embert ölni.A király unokahúgaként kiváltságos életet élhetne,de garabonciája miatt kénytelen a király erőszakos megbízásait teljesíteni.Amikor  találkozik a szintén garabonciás harcos Pongor herceggel,Katsa még nem sejti,hogy élete fordulóponthoz ért.Nem számít arra,hogy Pongor a barátja lesz.Nem számít arra,hogy megtudja az igazságot a saját garabonciájáról –a legkevésbé pedig arra,hogy egy távoli földön lappangó,rettenetes titok közelébe kerül…”






Véleményem:Az írás elkezdése előtt kb.20 perccel fejeztem be.Először csak ültem és elmélkedtem a történteken.Így ment ez egy jó ideig,míg nem bekapcsoltam a gépemet,és el nem kezdtem írni.
A történetre ismét csak ennyit tudok mondani:IGEN!Ebbe a könyvben minden benne volt,amit szeretek:Különleges képességek,harc,szerelem,megvilágosodás,és sok-sok titok.Ismét egy olyan sztori,amiben ismét egy olyan lány van a középpontban,aki képességének köszönhetően kiváló harcos.Még az is tetszett ebben az egészben,hogy a szemük színéről lehet felismerni a garaboncokat.

Ugye,az alap sztori az,hogy Katsa egy uralkodói családból származó garabonc harcos,aki nem túl szerencsés sorsa miatt az elég kegyetlen és igazságtalan nagybátyjánál(aki történetesen király)kel élnie,és annak megbízatásait teljesítenie.Szerensée ott van neki az unoka testvére,Raffin,-akivel nagyon jó a kapcsolatuk-és még egy két ember,aki a segítségére van,és akik nem félnek tőle.

Ez mind nagyon szép és jó….és tetszik is!a karakterek nagyon tetszenek(főleg Raffin).Elég jól  kivannak dolgozva a királyságok.Az elején azon kaptam magamat,hogy nem tudtam éppen kiről,melyik országról,helyről van szó.Később persze belerázódtam.
Az egész történetben levő cselekvés és bonyodalom szálának az eleje már a kezdetekben ott volt.Már az elején is  Teafű herceget akarják kiszabadítani,ami által Pongor(Zöldellő Nemesamarilla herceg) találkozik a lánnyal.
Végig nagyon jól megy a cselekvés.Pörgősen és érdekesen.
Csak 2 dolog van,ami kisé fura,és nem nagyon tetszik:
1,A furcsa nevek:Teafű herceg…jól van,nem olyan vészes.Égkék herceg…még ez is elmegy.De a Zöldellő Nemesamarilla már sok volt.Komolyan mondom,először azt hittem,hogy félre olvastam.Miután tizedszere is újra olvastam,úgy elkezdtem rajta röhögni,hogy leestem a székről.Még jó,hogy a könyv további részeiben Pongornak nevezik.
2,Bár ez nem nagy dolog,de nekem nem lett befejezve.Nekem csonka maradt.Nem tudjuk,hogy mit csinált végül Katsa,és kinek mi lett a sorsa.
Ezeket leszámítva semmi bajom vele.Bátran ajánlom figyelmetekbe.

Összességében:9/10


      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése