Published április 05, 2014 by Haradel with 0 comment

Kiera Cass:The selection-A párválasztó


Kiadó:Gabo Kiadó
Kiadás éve:2013
Terjedelem:286 oldal
Sorozat:A Párválasztó #1



 „Amikor a postával megjött a levél,anyám magánkívül volt az örömtől .Azonnal el is döntötte,hogy ezzel gyakorlatilag vége minden bajunknak,gondjaink örökre megszűntek. Zseniális tervében az egyetlen problémát én jelentettem.”
                              „ Nem akartam a királyi családhoz tartozni.
                                Nem akartam Kiválasztott lenni.
                               Még csak meg sem akartam próbálni a dolgot.”








Véleményem:Elolvastam. Elgondolkodtam rajta,majd gép elé ültem.

Ugye,az egész történet azon alapul,hogy a hercegnek párt kell találni.Ha már olyan sok a tizenhat életévét betöltő lány a birodalmukba,miért is ne sorsolnának ki összesen harminchat ,úgymond Kiválasztottak közül egyetlen egy lány marad a végére,aki a herceg felesége lesz.

Igen ám,de különböző társadalmi csoportok vannak a legszegényebbektől kezdve  egészen a királyi családig.Nyilván valóan a magasabb rendűek jelentkeznek többen,ezáltal több esélyük van a beképzelt,gőgös lányoknak a bejutásra,mint a szerényen élő,kevés pénzzel és élelemmel rendelkezőek,akiknek ezáltal valamivel kevesebb az önbizalmuk is.Nem mellesleg a gazdagabb kasztokból valók bármit megtennének a koronáért.Bármit.

És itt kezdődnek a gondok.America Singer Ötös,és eredetileg nem akar indulni még a válogatáson sem.Aztán szerelme,Aspen kedvéért persze beadja a derekát,és csodával határos módon pont ő lesz  az egyik a harminchat beválogatottból.

Amikor az egyik ismerősöm kérdezte,hogy mit olvasok,és megmondtam a címét,azt hitte,hogy ez valami társkereső oldal használati útmutatója.Először nekem is ilyesmi futott át az agyamon.
Aztán láttam a könyvről képet,és a könyvesboltban is elolvastam a tartalmát.Érdekesnek találtam,ezért meg is vettem.
Kemény két nap alatt elolvastam.Nem hosszú,viszont elég érdekes.
Tetszett a történet,a szereplők szerethetőek ,viszonylag.Végre nem egy szőke,vagy barna,estleg sötétebb hajú lány a főszereplő,hanem egy viszonylag ritkábban előforduló hajszínű:vörös.Én,személy szerint nagyon szeretem a vörös hajat.Nem a festett vöröset,hanem a picit világosabb ,természetes vöröset
Ez a történet is a jövőben játszódik,(pontosan nem tudni mennyivel a IV.világháború után).Én szeretem a jövőben játszódó történetekt,bár szerintem úgy izgalmasabb lett volna,ha lennének benne valami jövőbeli kütyük,nem pedig minden olyan ,mint a mai világban.De ez nem nagy probléma,ez csak az én gondolatom.
A két „vetélytárs” fiú közül Maxont sokkal jobban bírom mint Aspent.Nem a rangja miatt,csak Aspen olyan kis mitugrász,aki bár csak jót akar Americának,mégsem hoz mindig jó döntéseket.

Nekem valahogy túl hamar ért oda a történet folyása,hogy megvoltak a Kiválasztottak,és már mentek is el. Számomra  kicsit olyan hirtelen volt.
Azt gondoltam,hogy mihelyst a palotába érkeztek a lányok,sokkal udvariasabban,tisztelettudóbban,visszafogottabban viselkednek majd.Hát,ez nem mindenkinél volt így.
Ezeket leszámítva tetszett,és már várom,hogy a kezemben fogjam a következő részt.

Összességében:8/10





      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése