Published január 03, 2017 by Haradel with 0 comment

Naomi Novik: Rengeteg

Kiadó: GABO
Év: 2013
Terjedelem: 488 oldal

"Agnyeska szereti csendes faluját a völgyben, az erdőket és a csillogó folyót. Kis világának peremén túl azonban a gonosz varázslattól sötétlő Rengeteg burjánzik, melynek árnyéka a lány életére is rávetül.Népét egy szigorú varázsló oltalmazza a Rengeteg hatalmától, a Sárkányként ismert mágus azonban szörnyű árat követel a segítségéért: tízévente egy hajadont. Ahogy közeleg a kiválasztás ideje, Agnyeska félelme egyre nő, mert tudja, hogy legjobb barátnőjére, a szépséges és bátor Kasjára fog esni a Sárkány választása, és senki sem mentheti meg a rá váró rettenetes sorstól.Amikor azonban a Sárkány eljön, nem Kasja lesz az, akit elragad."


Véleményem: Ezt a könyvet részben a borítója miatt vettem meg. Úgy gondoltam, hogy ha ilyen csodás a külcsínje, a tartalma sem lehet rossz. Azóta rájöttem, hogy a kettő nem feltétlenül függ össze.

A történet középpontjában  egy fiatal lány, Agnyeska áll. Agnyeska nem egy szépség, és emellett elég ügyetlen. Számomra mégis ezek a tulajdonságok tették szimpatikussá. Végre nem egy tökéletes, gyönyörű, mindenhez értő főhősnőt kaptunk, hanem egy megfoghatóbb karaktert ismerhettünk meg.


Érdekes volt a könyv eleje, amikor leírja, hogy ki is az a bizonyos Sárkány, és hogy miért visz el magával lányokat. Amikor pedig a kiválasztásra került a sor, egyre jobban nőtt a feszültség és az izgalom, annak ellenére, hogy nem volt nehéz kitalálni hogy ki lesz a választott lány. Ami lendület itt elkapott, még pár oldalon keresztül hajtott, de sajnos rövidesen elhalt. Bár volt még a történet során egy-két izgalmasabb, érdekfeszítőbb rész, de alapvetően számomra unalmassá, vontatottá vált a cselekmény. Szenvedtem az olvasásával, alig tudtam előrébb haladni. Egy ponton már fontolgattam a könyv félbehagyását, de végül sikerült befejeznem.


Agnyeska és a Sárkány kapcsolata elég különös, ami főleg a Sárkánynak köszönhető. Egyik pillanatban még azt hittem, hogy kedves lesz végre, a másikban pedig ismét ellenszenvessé vált. Egy mogorva vénember volt egy fiatal testbe zárva.

Forrás: katt 
Maga az alapötlet, és a világ tetszett. A mágia megjelenése, és a Rengeteg (mármint az erdő) eredete és hatása kifejezetten érdekes volt. A gonosz erdő múltja és keletkezése elég szívszorító.

Az írónő egy egészen különleges világot hozott létre. A stílusával nem volt problémám. Sajnálom, hogy nem tudta annyira lekötni a figyelmemet és az érdeklődésemet sem tartotta fenn. Kár érte, mert szerettem volna szeretni ezt a könyvet.




Összegezve: 6/10
      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése