Published március 06, 2015 by Haradel with 1 comment

Marie Lu:Champion-Bajnok

Kiadó:Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve:2014
Terjedelem:370 oldal
Sorozat:Legenda #3
"June és Day annyi mindent feláldozott a Köztársaságért, és egymásért, de az ország végre a megújulás küszöbén áll. June visszanyerte a Köztársaság megbecsülését, a kormányzat legfelsőbb köreiben dolgozik mint princepsjelölt, Day pedig a hadseregben emelkedett magas posztra. Arra azonban egyikük sem számított, hogy a körülmények alakulása ismét összehozza őket. Épp mikor már küszöbön áll a békeszerződés aláírása, egy járvány kitörése okoz pánikot a Kolóniákban, és ismét háború fenyegeti a Köztársaságot. A fertőzést egy minden eddiginél halálosabb vírus okozza, az ország sorsa pedig June kezében van. De hogy megmentse milliók életét, arra kell kérje, akit mindennél jobban szeret, hogy áldozza fel mindenét. Szívszorító dráma, akció és feszültség. Marie Lu nagysikerű trilógiájának elképesztő befejezése."



Véleményem:A történet folytatódik.Day most már a Köztársaságnak dolgozik,miközben szenved rossz egészségi állapota és June iránti érzelmei miatt.June eközben végig Anden mellett van a másik két princeps jelölttel együtt.Az meg már csak hab a tortán,hogy a Kolóniák megkezdte a támadásokat,és hogy egy újabb vírusra kell előállítaniuk az ellenszert.
A szereplőknek örültem.Sokat fejlődtek az első részhez képest.Érettebbek voltak,felnőttesen viselkedtek (néha talán túlságosan is khm…khm…),és megfontoltabban viselkedtek.Dayt még mindig szeretem,és ebben a részben még Junet is bírtam.Most a kis patrióta csapat is-akikkel az előző részben ismerkedhettünk meg-a Köztársaságnak segített,pontosabban a Kolóniák támadásait próbálták szabotálni.

Most jobban az előtérbe került a szerelmi szál.Nagyobb jelentőséget szentelt az írónő June és Day kapcsolatának,amit egyébként most egyáltalán nem bántam.Természetesen izgalomból sem volt hiány,amit Day veszélyes és félelmetes „küldetései”,feladatai biztosítottak.
Végre kicsit megismerkedhettünk a Köztársaságon kívüli világgal is.Igaz,csak Antarktiszra kaptunk egy kis betekintést,de annál látszott,hogy a fő helyszín mennyire maradt le a fejlődésben.Vagy hogy Antarktisz mennyire fejlett.

A könyv vége meglepett.Őszintén,én másra számítottam.Sokkal gyászosabb,elkeserítőbb csattanóra számítottam,de azért ez sem volt semmi.Sőt,örültem is neki annyiból,hogy legalább meglepetés volt.Nem mellesleg ez is eléggé elkeserítő és mindjárt-a-falhoz-vágom-ezt-a-rohadt-könyvet befejezés volt,de legalább van remény a kapcsolatok újjáélesztéséhez.
Az utolsó fejezet volt a kedvencem.Komolyan.AZ elején leírja az elmkövetkezendő tíz év fontosabb történéseit (pontosabban June születésnapjait),a vége pedig új reménnyel töltött el,ami miatt pedig ugráltam örömömben.
Az  egészet összevetve egy elég ütős befejezést kaptunk a trilógiának.Akik pedig az előző részeket már olvasták,azoknak kötelező ezzel is minél előbb megismerkedniük.

Összegezve:10/10
      edit

1 megjegyzés:

  1. Huh.... Hát én most kezdek majd neki. :) Már nagyon kíváncsi vagyok, főleg, miután így felcsigáztál a véleményeddel. De úgy hallottam, a vége ellenére kell egy adag zsepi a közelbe, hogy kéznél legyen... :')

    VálaszTörlés