Published július 19, 2014 by Haradel with 0 comment

Kristin Cashore: Bitterblue-Keserkék (Graceling 3.)


Kiadó:Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve:2014
Terjedelem:646 oldal
Sorozat:Graceling #3



"Hogyan válhat igazi királynővé Keserkék,miközben királysága egy eszelős harmincöt éves uralmából tér magához?

Lépj be a rejtélyek,a varázslat,a hősiesség és a veszély lenyűgöző birodalmába!"










Véleményem: Már az előtt kinéztem magamnak a könyvet,mielőtt még elolvastam volna az előző részeit is a sorozatnak.Volt időm a lemaradást bepótolni,és végül ezt a részt is elolvasni.

Folytatódik a történet: az első rész óta (A garabonc) kilenc év telt el,és Keserkék a királynő Hegyvízföldén.Nem elég,hogy a királyságnak újjá kell élednie,de még meg annyi problémával,veszéllyel,rejtéllyel kell szembe néznie az ifjú uralkodónak.
Ez a kötet felvonultatja az előző két rész számottevőbb szereplőit a részek közti idő eltolódás ellenére is.Ismét találkozhatunk Katsával,Pongorral,Rafinnal,Gidonnal,és még jó pár,már jól ismert,és megszeretett szereplővel.Persze új emberekkel is találkozunk.

Nagyon sok rejtélyre fény derül,miközben titokzatos,erőszakos dolgok történnek  a háttérben.Keserkékkel együtt mi is szembesülünk Lekk borzalmas tetteivel,életével,és az általa leginkább manipulált,Keserkék közelében élő,és mellette dolgozó emberek sötét múltjával a kegyetlen király fénykorából.
Eközben Keserkék új emberekkel ismerkedik meg,és szoros kapcsolatokat alakít ki velük.

Kellemeset csalódtam a könyvben.Jó páran mondták,hogy ez a leggyengébb láncszeme a sorozatnak,ezért rosszabbra számítottam.

Tetszett,hogy ennyi ismerős szereplővel találkozhattam újra,és hogy sok kérdésre adott választ a könyv,és a szereplők néhol kicsit még nosztalgiáztak is,éppen ezért,annak ellenére hogy különálló könyvként is megállja a helyét,én azt ajánlanám,hogy olvassuk el előtte A garaboncot és a Zsarátot.
Volt pár rész amikor csak egy "öhhh,okéé..."-t tudtam kinyögni,miközben vihogtam magamban.(igen,ez akkor szokott lenni,ha két ember elég közel kerül egymáshoz,és esetleg valami furcsát mondanak,vagy csinálnak...Jelen esetben gondolnak,miközben néznek....)de egyáltalán nem voltak vészesek.

Volt egy-két rész,amikor nem teljesen volt világos,hogy éppen mit csinálnak,mondanak,és kicsit homályos volt,de nem volt sok ilyen.A maga módján izgalmas,érdekes.
Tele van árulásokkal ,hazugságokkal,zsarolásokkal,és egyéb politikai nehézségekkel,amik befolyásolják az ország felépülését és Keserkék igazságos,őszinte uralkodását.

Ajánlani tudom a könyvet,nekem tetszett.

Összegezve:8/10


      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése