Published július 27, 2014 by Haradel with 0 comment

Marie Lu : Legend-Legenda

Kiadó:Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve:2012
Terjedelem:302 oldal
Sorozat:Legenda #1
"A hajdani Los Angeles partvidékét elöntötte a tenger. Észak-Amerika két, hadban álló nemzetre szakadt, a Köztársaságra és a Kolóniákra.
A tizenöt éves June jómódú környéken, az elithez tartozó családba született. Kivételes tehetség, kötelességtudó, szenvedélyes, elkötelezett hazafi, nyitva áll előtte az út, hogy bekerüljön a legmagasabb katonai körökbe.
A tizenöt éves Day a Lake Szektorban, a nyomornegyedben jött a világra. Ifjú kora ellenére ő a Köztársaság legkeresettebb bűnözője. De a szándékai korántsem olyan elítélendők, mint azt gondolnánk.
A két fiatal két külön világban él, nem keresztezik egymást az útjaik, mígnem ám egy nap June bátyja gyilkosság áldozatává válik.
Az első számú gyanúsított: Day.
Ezzel kezdetét veszi egy vérre menő macska-egér játék, melyben Day kétségbeesett versenyt fut a családja életéért, miközben June elszántan igyekszik megbosszulni bátyja halálát.
Aztán az események megdöbbentő fordulatot vesznek. Rájönnek, kettejükben van valami közös, és megtudják, milyen messzire képes                                                       elmenni a hatalom, hogy megőrizze titkait."



Véleményem: Már egy ideje a polcomon ül,és várja,hogy elolvassam.Már nagyon kíváncsi voltam rá,hisz csak jót hallottam róla,és elég izgalmasnak tűnt a fülszövege is.

Olvastatta magát,ezért viszonylag hamar végeztem vele.Nagyon tetszett a könyv,több szempontból is.
Tetszett az alap ötlete.Az elején még féltem attól,hogy valami sablonos sztorija lesz.De nem.Igazán érdekes volt,és nem volt sablonos.
A világ felépítése nagyon tetszett.A Kolóniákról nem tudunk sokat,viszont a Köztársaságról már több mindent.A különböző társadalmi csoportoknál különböző szektorok vannak.Elég jól kirajzolódik a különbség a gazdagabb és a szegényebb emberek között.Ez azért a Próbán is meglátszik,bár az azért ad munkalehetőséget annak,aki sikeresen végrehajtja.Ez az egész Köztársaság is elég jól le van írva,ami tetszett benne.
A szereplőket meg lehet szeretni.Persze van kivétel.Day-t én nagyon megszerettem.Egy nagyon okos,ügyes,tehetséges gyerek,aki (valószínűleg) származása miatt kénytelen bűnözőnek lennie,és folyton bujdosni a barátjával,Tessel.Tess pedig egy teljesen szerethető karakter.Gyenge,visszafogott,félénk lány,aki  kénytelen az utcán élni,bár szerencséjére nem teljesen egyedül.Tesst is szeretem.
June,a főszereplő lány, gazdag,okos,bátor lány,aki mindent elhisz,amit a Köztársaságról mondanak neki.Elhiszi,amit hazudnak neki,és az embereknek.Bár ezért nem igazán lehet leszólni,hiszen még a megfertőzöttek sem tudják az igazságot.Sőt,a vezetőkön és még néhány emberen kívül senki sem tudja.
June is szerethető,bár nekem nem lett a kedvencem.
Thomas...na,őt viszont már az elejétől kezdve utáltam.Van valami idegesítő abban,hogy folyton,gondolkodás nélkül végrehajtja a parancsokat,és igen is nyomul.
Amikor meg kiderül,hogy mit tett,...hát az már kiverte a biztosítékot.Komolyan mondom,megtudtam volna fojtani.Ha lenne Az év legidegesítőbb embere díj,akkor biztos hogy többször is egyhuzamban megkapná.Már teljesen az agyamra ment...


Én nem igazán szeretem a nagyon romantikus könyveket.Elolvasom őket,átgondolom őket,de nem a kedvenc műfajom.Viszont mostanában szinte minden könyvben van valamiféle módon minimum egy szerelmi szál a történetekben,és ebből sem maradhatott ki.Viszont itt nem volt annyira erőteljes ez a szál.Nem volt annyira erős,hogy ez legyen a középpontban maga a történet lényege helyett.Beleszövődött az események sodrásába,belesimult a cselekménybe.Úgyhogy ez nagyon tetszett így.Pont elég volt.

Nekem nagyon tetszett a könyv,izgalmas,érdekes,rejtélyes,titkokkal teli,eseménydús,bár nem lett a nagyon kedvencem.
Én csak ajánlani tudom mindenkinek.Jó olvasást hozzá!

Összegezve:9/10

      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése