Published augusztus 21, 2015 by Haradel with 0 comment

Agatha Christie:Tíz kicsi néger

Kiadó:Európa Kiadó
Kiadás éve:2010
Terjedelem:266 oldal
Sorozat:-
"Tíz egymásnak ismeretlen ember meghívást kap egy pazar villába. A villa egy sziklás, elhagyatott szigeten áll, amely sziget néger fejhez hasonlít, arról kapta a nevét is. A villa titokzatos tulajdonosáról mindenféle pletykák keringenek. A vendégek, bár valamennyiük múltjában van valami, amit legszívesebben elfelejtenének, reménykedve és örömmel érkeznek meg egy pompás nyári estén a sziklás öbölbe. A tulajdonos azonban nincs sehol… A felhőtlennek ígérkező napokat egyre félelmetesebb események árnyékolják be. A sziget látogatóit a különös fordulatok hatására hatalmába keríti a rettegés. Tízen érkeznek. Hányan távoznak? 
A bűnügyi regény koronázatlan királynőjének talán legjobb, leghíresebb művét tartja kezében az olvasó."



Véleményem:Nem vagyok valami tapasztalt a krimik terén,de mindig is érdekelt ez a műfaj.Ezért találtam rá a Tíz kicsi néger-re is,amit joggal tartanak az írónő legjobb,leghíresebb művének.

Adott tíz,egymástól független és egymásnak ismeretlen ember,akiket meghívnak egy különös szigetre.Mindegyikük más-más okból érkezik arra nem számítva,hogy másik kilenc emberrel kell ott tölteniük az idejüket,miközben még a tulajdonossal sem találkozhatnak.Különböző  emberek különböző élettel,mégis valami összeköti őket.Mindegyikük múltjában van egy sötét folt,amit legszívesebben elfelejtenének,és amiről csak ők tudják az igazságot.Vagy mégsem?
Egyre különösebb dolgok történnek,a vendégek pedig egyre zavartabbak lesznek,miközben a sziget teljesen megközelíthetetlen,és elhagyhatatlan.

Eléggé kíváncsi természetű vagyok,és ez az egyik oka,hogy hamar befejeztem a könyvet.Csak úgy faltam a sorokat,tudni akartam hogy ki a következő áldozat,ki marad életben,és persze hogy ki a gyilkos.Sokszor rá szoktam jönni hogy mi a csattanó a végén,de ennél egészen az epilógusig lövésem se volt,hogy ki állhat az egész mögött,és pont ezért volt végig izgalmas,és nem lankadt a figyelmem.

A szereplők változása is érdekes volt.Kezdetben mindenféle emberrel találkozhattunk,akik próbáltak egymással ismerkedni.Aztán az első áldozat után már mindenki mindenkire gyanakodni kezdett.A végén pedig már senki senkiben sem bízott meg,egymást vádolták,egyre jobban féltek,némelyikük pedig már kezdett kicsit becsavarodni.
 A legelején egy kicsit túl sok volt a név,és az információ,nem mindig voltam teljesen képben hogy ki kicsoda,de aztán már belerázódtam,és gond nélkül eligazodtam a szereplők között.

Mindenkinek csak ajánlani tudom,igazi letehetetlenül jó könyv.Ami pedig a legfontosabb:ez aztán a tökéletes gyilkosság!

Összegezve:10/10
      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése