Published július 23, 2014 by Haradel with 0 comment

Colleen Hoover:Hopeless-Reménytelen

Kiadó:Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve:2014
Terjedelem:404 oldal
Sorozat:Hopeless #1
"Készen állsz a reménytelen igazságra? Vagy szívesebben hiszel a hazugságoknak?
A korántsem szent Sky végzős középiskolásként találkozik Dean Holderrel – egy sráccal, aki fáradhatatlan nőcsábász hírében áll. A fiú már a legelső találkozás alkalmával rabul ejti a szívét, ugyanakkor félelmet is kelt benne. A múltjára emlékezteti Sky-t, aki hosszú időn át próbálta eltemetni magában a régen történteket. Eldönti, hogy távol tartja magát a fiútól, de annak kitartása és ellenállhatatlan mosolya hamar semmivé foszlatja az elhatározását. Dean azonban maga is nyomasztó emlékeket őrizget. Amikor ezekről tudomást szerez, az visszavonhatatlanul megváltoztatja Sky-t, talán örökre szétrombolva lelkében a bizalom érzését.A múlt mindkettőjükön mély sebeket ejtett, melyek csak akkor gyógyulhatnak be, ha bátran szembe tudnak nézni a történtekkel. Az őszinteség az egyetlen út, hogy végre szabadon, korlátok nélkül éljenek és szeressenek. A Reménytelen egy olyan regény, amitől eláll a lélegzeted. Elvarázsol, magával ragad, transzba ejt. Készülj fel, hogy újra átéld az első szerelmet..."

Véleményem: Először nem igazán foglalkoztam vele.Viszont egyre többször hallottam,hogy hú de jó könyv,kihagyhatatlan,stb. Úgyhogy első dolgom az volt,hogy ezt a könyvet mindenképpen szerezzem be.
Nyaralásra vittem unalom űzőként,de előbb utóbb rá kellett jönnöm,hogy ez nem egy könnyed,nyári olvasmány...

Egy kicsit féltem tőle,mert az akció dús,fantasy könyveket szeretem igazán,nem pedig a romantikával teli könyveket.(Igen,most lehet mondani,hogy amikről eddig írtam,majdnem mindegyikben volt min.egy olyan rész...de akkor is!)
Igen,már az elején meglátta Holdert,és igen,már az elején érez iránta valamit,amit eddig még senkinél.És igen,folyton találkoznak,és elvannak,és szenvednek,és nem bírják egymás nélkül,és stb.
Először nem tudunk semmit a két főszereplőről. Sky-ról is körülbelül  annyit információnk van csak,hogy nem igazán emlékszik a szüleire,és nem tudja,hogy miért nem a szüleivel van.Ja,és hogy eltiltják a mindenféle elektronikai eszközöktől,és az iskolába járástól.
Igen,eddig elég fura.Csak hogy találkozik Holderrel,aki megváltoztatja az életét,és a "múltjára emlékezteti".

Majd jön a könyv többi része,amiben aztán annyi titokra derül fény,hogy azt fel sem lehet fogni egyszerre.Kiderül,hogy miért ilyen szoros a lány kapcsolata Holderrel,mit jelent a "Hopeless",jó sok mindent megtudunk Sky múltjáról,és még sok minden másra is fény derül.

Most egy tömény spoileres rész következik,ami csak szigorúan annak ajánlott,aki már olvasta a könyvet!!!
Ugye,rájövünk,hogy Sky gyerekkorában Holder,és testvére,Leslie legjobb barátja volt,és eredetileg nem is Sky,hanem Hope a neve.Sőt,az is kiderül,hogy egy nap,egy kocsiba szállt be,ami elvitte otthonról,és soha többé nem tért vissza,pont ezért,szándékosan kereste Holder rengeteg éven át,és azért is,mert szerette.
Azért ez is megdöbbentett,azzal együtt,hogy Leslie öngyilkos lett.
Viszont ami ezek után jött,na az,eléggé durva volt,és annál aztán tényleg tátott szájjal,és hitetlenkedő arccal olvastam a szöveget.Bár valahogyan azért gondoltam,hogy mi lehetett Sky múltjában,de amikor ténylegesen kiderült,hogy mit csinált az apja vele,na akkor az felért egy gyomorszájon való rúgással.Első,amit kitudtam nyögni,az körülbelül egy "Mi a fene...?" volt,majd miután kezdtem feleszmélni a mini sokkomból,és jobban belegondoltam,hát akkor csak még jobban ledöbbentem.Tudom,hogy ilyenek sajnálatos módon a valóságban is vannak,de akkor is,milyen beteg,örült ember az aki ilyet tesz a saját lányával.Egyáltalán az,hogy bárkivel is ilyet tesz!
Aztán ugye,ebből kifolyólag kiderült,hogy ki valójában Karen,miért vitte el a lányt az igazi otthonából,és hogy mi volt az oka Leslie öngyilkosságának.
Spoiler vége!
Az írónő úgy látszik ért ehhez,hogy ez a sok szörnyű információ,villámcsapásként érje az olvasót.
A vége pedig nekem olyan is-is lett.Mármint hogy azért szomorú is,de annyira azért nem.Szerintem ezt döntse el mindenki,hogy számára milyen.

Nem volt rossz,de nem lett a kedvencem.Tényleg érdekes,valamelyest megrázó és megható a történet,és jól ki van dolgozva.
Igazából az,hogy mennyire tetszik,nagy részben ember függő.Bár egy esélyt mindenkinél megérdemel.

Összegezve:9/10


      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése